Blog

08.12.2020
Ścibor Szpak

Brzydkie kaczątko brandingu

Jaką markę nadać nowemu produktowi lub kategorii produktów, które wprowadzamy do naszej oferty? Sprzedawać je pod istniejącą, czy może stworzyć nową? Czy marka naszych wyrobów powinna być tożsama z nazwą firmy? Czy możemy tworzyć subbrandy marki albo deskryptory w rodzaju „premium”, „economy” itd.? Czy na opakowaniu powinna widnieć nazwa firmy czy tylko marka handlowa? Każda firma prędzej czy później staje przed tego rodzaju dylematami, niezależnie od tego, czy dopiero wchodzi na rynek, czy też istnieje na nim od wielu lat. Każdy z nich odsyła nas do tajników architektury marki, nazywanej czasem wręcz strategią marki.

Czytaj więcej
06.11.2020
Ścibor Szpak

Po co mi brand book?

Brand book to dokument przestawiający strategię marki. Określa jej DNA, czyli to wszystko, co powinno emanować z każdego komunikatu marketingowego. Dzięki brand bookowi nie musisz się zastanawiać, co wyróżnia Twój produkt i czy konkurencja nie skopiowała jeszcze tego rozwiązania, bo tym, co wyróżnia, staje się właśnie dobrze zbudowana i opisana marka. Z jasno zdefiniowanym rdzeniem, obietnicami, wartościami, osobowością i językiem komunikacji. Trudna do podrobienia jak odcisk palca.

Czytaj więcej
12.08.2020
Patrycja Stachowiak

Branding i neuromarketing – idealne połączenie?

Około 100 miliardów komórek nerwowych, a każda z nich zdolna do tworzenia od 1 do 10 tys. połączeń. W efekcie mózg ludzki, niczym superkomputer przeprowadza w ciągu zaledwie jednej sekundy około 200 biliardów operacji obliczeniowych. Dlaczego mówimy o tym  w kontekście brandingu? Bo świadomość mechanizmów, zachodzących w złożonych strukturach mózgowych, może mieć kluczowe znaczenie dla […]

Czytaj więcej
Ścibor Szpak

Branding – człowiek o stu twarzach

Branding jest trochę jak nieuchwytny bandyta, w tym bardziej romantycznym wydaniu. Wielu go widziało, wielu o nim słyszało, ale i tak każdy opisze go inaczej.

Czytaj więcej
1 2

KAŻDA | MARKA | POTRZEBUJE WSPARCIA

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief