Blog

03.10.2022
Ścibor Szpak

REBRANDING pod lupą

Tekst ten powstaje dosłownie kilka dni po rebrandingu naszej agencji. 22 września 2022 Brave Brain zmieniło się w Brand So On. Agencja, która przez kilkanaście lat zajmowała się tak zwaną komunikacją 3600 stała się firmą wyspecjalizowaną w brandingu. Oczywiście zmiana charakteru firmy nie wydarzyła się z dnia na dzień w wyniku zmiany identyfikacji. Ten fakt […]

Czytaj więcej
16.07.2021
Ścibor Szpak

Wiele marek sporo kłopotów

Marki nie lubią konkurencji nawet wewnątrz jednej korporacji, prędzej czy później zaczną się tarcia i walka o wpływy. W grupie zachowują się jak prawdziwe drapieżniki, przejawiając tendencje do wzajemnego pożerania się i ciągłej walki o terytorium. O ile im na to pozwolimy, a w przypadku marek przyzwoleniem jest brak wyraźnie zarysowanych granic. Jak radzić sobie […]

Czytaj więcej
26.04.2021
Ścibor Szpak

Dobry naming, czyli jaki?

Na początku należy przeprosić za tę dziwną angielską formę „naming”, w miejsce której wprowadzić by można choćby „nazwę” lub „nazewnictwo”. No cóż, „nazwa” o tyle nie jest adekwatnym terminem, że oznacza rozwiązanie, a nie proces, o którym chcemy mówić. Nazewnictwo jest z kolei raczej określeniem kategorii niż czynności. Cóż, nie mamy w języku polskim dobrego […]

Czytaj więcej
24.03.2021
Piotr Mazurkiewicz

Jak budować markę deweloperską, która daje korzyści teraz i w przyszłości?

Z firmami deweloperskimi współpracujemy do ponad 10 lat. W naszym portfolio uzbierało się bez mała 50 zrealizowanych kampanii dla klientów z branży budowlanej. Tak długa perspektywa pozwala nam sformułować pewne wnioski dotyczące strategii marek korporacyjnych w tym sektorze. Tendencje na rynku deweloperskim Większość polskich deweloperów swoje marki buduje przede wszystkim na ofercie i doświadczeniu, benefitach […]

Czytaj więcej
08.12.2020
Ścibor Szpak

Brzydkie kaczątko brandingu

Jaką markę nadać nowemu produktowi lub kategorii produktów, które wprowadzamy do naszej oferty? Sprzedawać je pod istniejącą, czy może stworzyć nową? Czy marka naszych wyrobów powinna być tożsama z nazwą firmy? Czy możemy tworzyć subbrandy marki albo deskryptory w rodzaju „premium”, „economy” itd.? Czy na opakowaniu powinna widnieć nazwa firmy czy tylko marka handlowa? Każda firma prędzej czy później staje przed tego rodzaju dylematami, niezależnie od tego, czy dopiero wchodzi na rynek, czy też istnieje na nim od wielu lat. Każdy z nich odsyła nas do tajników architektury marki, nazywanej czasem wręcz strategią marki.

Czytaj więcej
06.11.2020
Ścibor Szpak

Po co mi brand book?

Brand book to dokument przestawiający strategię marki. Określa jej DNA, czyli to wszystko, co powinno emanować z każdego komunikatu marketingowego. Dzięki brand bookowi nie musisz się zastanawiać, co wyróżnia Twój produkt i czy konkurencja nie skopiowała jeszcze tego rozwiązania, bo tym, co wyróżnia, staje się właśnie dobrze zbudowana i opisana marka. Z jasno zdefiniowanym rdzeniem, obietnicami, wartościami, osobowością i językiem komunikacji. Trudna do podrobienia jak odcisk palca.

Czytaj więcej
12.08.2020
Patrycja Stachowiak

Branding i neuromarketing – idealne połączenie?

Około 100 miliardów komórek nerwowych, a każda z nich zdolna do tworzenia od 1 do 10 tys. połączeń. W efekcie mózg ludzki, niczym superkomputer przeprowadza w ciągu zaledwie jednej sekundy około 200 biliardów operacji obliczeniowych. Dlaczego mówimy o tym  w kontekście brandingu? Bo świadomość mechanizmów, zachodzących w złożonych strukturach mózgowych, może mieć kluczowe znaczenie dla […]

Czytaj więcej
Ścibor Szpak

Branding – człowiek o stu twarzach

Branding jest trochę jak nieuchwytny bandyta, w tym bardziej romantycznym wydaniu. Wielu go widziało, wielu o nim słyszało, ale i tak każdy opisze go inaczej.

Czytaj więcej
1 2

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief