Blog

30.08.2024
Ścibor Szpak

Esencja marki. Siła prostoty.

Esencja zwana jest również istotą marki, powinna odpowiadać na pytanie: „o czym jest nasza marka”. To bardzo użyteczny sposób jej definiowania, bo w gruncie rzeczy nie chodzi o zgrabne hasło czy wyrecytowaną z pamięci formułę, lecz raczej o zrozumienie sedna marki. Czasem wystarczy jedno słowo, by oddać esencję, czego mistrzowskim przykładem jest Volvo i przylepione […]

Czytaj więcej
23.07.2024
Ścibor Szpak

Branding długa historia najmłodszego dziecka reklamy

Próba opisania historii brandingu to trudne przedsięwzięcie. Ma ona bowiem wiele aspektów i właściwie każdy z nich mógłby stanowić temat artykułu, jeśli nie książki. Można się bowiem skupić na pochodzeniu i karierze słów, takich jak marka lub brand, na historii oznaczania produktów i usług znakami ich twórców, dziejach agencji reklamowych czy w końcu ewolucji samego […]

Czytaj więcej
14.06.2024
Ścibor Szpak

Misja, wizja i wartości. Czyli w trosce o spójność marki

Misja, wizja i wartości to nie tylko dobrze brzmiące hasła, które można sobie powiesić na ścianie w biurze. To fundamentalne składniki strategii marki, które nadają jej wyjątkowy charakter i zapewniają spójność wszystkich działań. Jednak ich prawdziwa wartość ujawnia się tylko wtedy, gdy są unikatowe, autentyczne i mocno osadzone w esencji marki oraz jej strategii. Bez […]

Czytaj więcej
13.05.2024
Ścibor Szpak

POROZMAWIAJMY O HANDLOWCACH

Przed Tobą matematyczne zadanie dla prawdziwego managera, a zatem proszę o skupienie: Edward sprzedał w tym miesiącu o 33% więcej niż Kamil, Dominik i Marek razem wzięci. Dominik przy tym podwoił swój wynik z poprzedniego miesiąca, a Marek zaliczył swój najgorszy okres w roku, osiągając zaledwie 64% swojej średniej z poprzedniego roku. Cały dział sprzedaży […]

Czytaj więcej
11.04.2024
Ścibor Szpak

Stałość i zmienność w marce

Branding to proces. Proces, który się nigdy nie kończy, a rozpoczyna wraz z pierwszym pojawieniem się logo, a może znacznie wcześniej, jeśli prowadzone są działania teaserowe. Markę buduje się latami, nieustannie powtarzając te same prawdy na jej temat. Konsekwencja to matka brandingu, swoją drogą piękne imię, jeszcze szlachetniejsze niż misiowa Tradycja. A jednak konsekwencja wcale […]

Czytaj więcej
01.03.2024
Ścibor Szpak

Czy czat GPT jest dobrym strategiem?

Ekscytowanie się AI jest już trochę passé, ale ten inteligentny potwór rozwija się w takim tempie, że nie sposób codziennie o nim nie myśleć. Od dłuższego czasu zastanawiamy się, w jaki sposób można zaprząc go do pracy strategicznej i mamy już pewne pomysły, ale na razie postanowiliśmy z nim po prostu o tym porozmawiać. Poniżej […]

Czytaj więcej
23.02.2024
Ścibor Szpak

Gdy marce brakuje „tego czegoś”

W świecie marek nieustannie dąży się do wyróżnienia i przyciągnięcia uwagi swojej grupy docelowej. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy marka doświadcza braku tego nieuchwytnego „czegoś”. To właśnie ta niewidzialna jakość odróżnia wyraziste marki od innych, sprawiając, że zapadają w pamięć, są pożądane i niepowtarzalne. Ale czym dokładnie jest to „coś wyjątkowego”, czego poszukują właściciele marek? […]

Czytaj więcej
15.06.2023
Ścibor Szpak

Sherlock i Twój portfel marek

Każda marka, nawet najlepiej poprowadzona, ma swoje ograniczenia. Związane są one zarówno z udziałem w rynku (istnieje tak zwany sufit, nawet jeśli wydaje się on elastyczny), jak również z dopuszczalną szerokością asortymentu. Z tymi dwoma związane są kolejne – udział w rynku zależy choćby od wielkości grupy celu, która najchętniej kupuje produkty danej marki. Szerokość […]

Czytaj więcej
16.05.2023
Ścibor Szpak

Zbuduj markę swojego miasta,

krasnoludki tego za Ciebie nie zrobią. Czy brandingiem mogą się zająć krasnoludki? Opinie na ten temat są podzielone – niektóre marki zresztą  zachowują się tak, jakby na to czekały, i w tym przypadku nie wróżyłbym sukcesu. Ale jeśli zaprzęgnie się je do ciężkiej pracy w sposób kontrolowany, potrafią wykonać kawał naprawdę dobrej roboty. Dziś artykuł […]

Czytaj więcej
26.04.2023
Ścibor Szpak

W poszukiwaniu ukrytej marki

czyli rzecz o naszych warsztatach. Marka jest dziwnym bytem, podobnie jak każda idea. Nie zawsze wiadomo, jak się rodzi i gdzie są jej prawdziwe korzenie. Markę oczywiście tworzymy na potrzebę sprzedaży produktu lub usług, wydawałoby się zatem, że jest od początku do końca wykreowana z pewnym marketingowym wyrachowaniem. Ale co z markami, które istnieją w […]

Czytaj więcej
1 2 3

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief