Blog

11.04.2024
Ścibor Szpak

Stałość i zmienność w marce

Branding to proces. Proces, który się nigdy nie kończy, a rozpoczyna wraz z pierwszym pojawieniem się logo, a może znacznie wcześniej, jeśli prowadzone są działania teaserowe. Markę buduje się latami, nieustannie powtarzając te same prawdy na jej temat. Konsekwencja to matka brandingu, swoją drogą piękne imię, jeszcze szlachetniejsze niż misiowa Tradycja. A jednak konsekwencja wcale […]

Czytaj więcej
01.03.2024
Ścibor Szpak

Czy czat GPT jest dobrym strategiem?

Ekscytowanie się AI jest już trochę passé, ale ten inteligentny potwór rozwija się w takim tempie, że nie sposób codziennie o nim nie myśleć. Od dłuższego czasu zastanawiamy się, w jaki sposób można zaprząc go do pracy strategicznej i mamy już pewne pomysły, ale na razie postanowiliśmy z nim po prostu o tym porozmawiać. Poniżej […]

Czytaj więcej
23.02.2024
Ścibor Szpak

Gdy marce brakuje „tego czegoś”

W świecie marek nieustannie dąży się do wyróżnienia i przyciągnięcia uwagi swojej grupy docelowej. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy marka doświadcza braku tego nieuchwytnego „czegoś”. To właśnie ta niewidzialna jakość odróżnia wyraziste marki od innych, sprawiając, że zapadają w pamięć, są pożądane i niepowtarzalne. Ale czym dokładnie jest to „coś wyjątkowego”, czego poszukują właściciele marek? […]

Czytaj więcej
15.06.2023
Ścibor Szpak

Sherlock i Twój portfel marek

Każda marka, nawet najlepiej poprowadzona, ma swoje ograniczenia. Związane są one zarówno z udziałem w rynku (istnieje tak zwany sufit, nawet jeśli wydaje się on elastyczny), jak również z dopuszczalną szerokością asortymentu. Z tymi dwoma związane są kolejne – udział w rynku zależy choćby od wielkości grupy celu, która najchętniej kupuje produkty danej marki. Szerokość […]

Czytaj więcej
16.05.2023
Ścibor Szpak

Zbuduj markę swojego miasta,

krasnoludki tego za Ciebie nie zrobią. Czy brandingiem mogą się zająć krasnoludki? Opinie na ten temat są podzielone – niektóre marki zresztą  zachowują się tak, jakby na to czekały, i w tym przypadku nie wróżyłbym sukcesu. Ale jeśli zaprzęgnie się je do ciężkiej pracy w sposób kontrolowany, potrafią wykonać kawał naprawdę dobrej roboty. Dziś artykuł […]

Czytaj więcej
26.04.2023
Ścibor Szpak

W poszukiwaniu ukrytej marki

czyli rzecz o naszych warsztatach. Marka jest dziwnym bytem, podobnie jak każda idea. Nie zawsze wiadomo, jak się rodzi i gdzie są jej prawdziwe korzenie. Markę oczywiście tworzymy na potrzebę sprzedaży produktu lub usług, wydawałoby się zatem, że jest od początku do końca wykreowana z pewnym marketingowym wyrachowaniem. Ale co z markami, które istnieją w […]

Czytaj więcej
08.02.2023
Ścibor Szpak

Sztuczna inteligencja o brandingu

Ekskluzywny wywiad dla Brand So On. Rozmawiał: Ścibor Szpak AI jest teraz absolutnie na szczycie zainteresowania branży reklamowej, choć to z pewnością nie jest szczyt najwyższy. Cóż, przyszłość w tej kwestii jest równie nieprzewidywalna jak pogoda na Nanga Parbat. Postanowiliśmy sprawdzić rozeznanie sztucznej inteligencji w kwestiach brandingu, przeprowadzając z nią… wywiad, na który entuzjastycznie wyraziła […]

Czytaj więcej
01.02.2023
Ścibor Szpak

Happy Peh, czyli masz problem z głowy!

Happy Peh to jeden z tych brandów, który mieliśmy przyjemność wprowadzić na rynek, mając od początku wpływ na kształtowanie jego wizerunku. Marka dystrybuowana w sieci Rossman i tak naprawdę launch produktu w sieci był ściśle powiązany z wejściem towaru na półki w tych właśnie sklepach. Nazwa linii ma związek z modną obecnie formułą Proteiny – […]

Czytaj więcej
05.01.2023
Ścibor Szpak

Tango w klapkach, czyli niezwykłe ścieżki marek

Dziś o jednej marce – no może, w porywach o dwóch. Studium przypadku, wykazujące jak duże znaczenie ma brand jako idea i jak pokrętnymi drogami może kroczyć reputacja marki. A także o tym, że jeśli nie będziesz świadomie budował archetypu swojego brandu, to rynek może to zrobić za Ciebie. W omawianym przypadku – co jest […]

Czytaj więcej
07.12.2022
Ścibor Szpak

Archetypy marki – Jung by tego nie wymyślił

Teoria archetypów – odniesienie do niej powinno pojawić się w każdej szanującej się strategii marki. Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło „marketing” i „archetyp” wyskoczy nam mnóstwo schematów, diagramów w formie kolorowych kół lub tabeli, najeżonych znanymi logotypami. Każdy z nich przyporządkowany jest do jednego z takich pojęć, jak MAG, STWÓRCA czy NIEWINNY. Jest ich dwanaście […]

Czytaj więcej
1 2 3

KAŻDA | MARKA | POTRZEBUJE WSPARCIA

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief