Blog

30.08.2024
Ścibor Szpak

Esencja marki. Siła prostoty.

Esencja zwana jest również istotą marki, powinna odpowiadać na pytanie: „o czym jest nasza marka”. To bardzo użyteczny sposób jej definiowania, bo w gruncie rzeczy nie chodzi o zgrabne hasło czy wyrecytowaną z pamięci formułę, lecz raczej o zrozumienie sedna marki. Czasem wystarczy jedno słowo, by oddać esencję, czego mistrzowskim przykładem jest Volvo i przylepione […]

Czytaj więcej
23.07.2024
Ścibor Szpak

Branding długa historia najmłodszego dziecka reklamy

Próba opisania historii brandingu to trudne przedsięwzięcie. Ma ona bowiem wiele aspektów i właściwie każdy z nich mógłby stanowić temat artykułu, jeśli nie książki. Można się bowiem skupić na pochodzeniu i karierze słów, takich jak marka lub brand, na historii oznaczania produktów i usług znakami ich twórców, dziejach agencji reklamowych czy w końcu ewolucji samego […]

Czytaj więcej
14.06.2024
Ścibor Szpak

Misja, wizja i wartości. Czyli w trosce o spójność marki

Misja, wizja i wartości to nie tylko dobrze brzmiące hasła, które można sobie powiesić na ścianie w biurze. To fundamentalne składniki strategii marki, które nadają jej wyjątkowy charakter i zapewniają spójność wszystkich działań. Jednak ich prawdziwa wartość ujawnia się tylko wtedy, gdy są unikatowe, autentyczne i mocno osadzone w esencji marki oraz jej strategii. Bez […]

Czytaj więcej
13.05.2024
Ścibor Szpak

POROZMAWIAJMY O HANDLOWCACH

Przed Tobą matematyczne zadanie dla prawdziwego managera, a zatem proszę o skupienie: Edward sprzedał w tym miesiącu o 33% więcej niż Kamil, Dominik i Marek razem wzięci. Dominik przy tym podwoił swój wynik z poprzedniego miesiąca, a Marek zaliczył swój najgorszy okres w roku, osiągając zaledwie 64% swojej średniej z poprzedniego roku. Cały dział sprzedaży […]

Czytaj więcej
11.04.2024
Ścibor Szpak

Stałość i zmienność w marce

Branding to proces. Proces, który się nigdy nie kończy, a rozpoczyna wraz z pierwszym pojawieniem się logo, a może znacznie wcześniej, jeśli prowadzone są działania teaserowe. Markę buduje się latami, nieustannie powtarzając te same prawdy na jej temat. Konsekwencja to matka brandingu, swoją drogą piękne imię, jeszcze szlachetniejsze niż misiowa Tradycja. A jednak konsekwencja wcale […]

Czytaj więcej
01.03.2024
Ścibor Szpak

Czy czat GPT jest dobrym strategiem?

Ekscytowanie się AI jest już trochę passé, ale ten inteligentny potwór rozwija się w takim tempie, że nie sposób codziennie o nim nie myśleć. Od dłuższego czasu zastanawiamy się, w jaki sposób można zaprząc go do pracy strategicznej i mamy już pewne pomysły, ale na razie postanowiliśmy z nim po prostu o tym porozmawiać. Poniżej […]

Czytaj więcej
23.02.2024
Ścibor Szpak

Gdy marce brakuje „tego czegoś”

W świecie marek nieustannie dąży się do wyróżnienia i przyciągnięcia uwagi swojej grupy docelowej. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy marka doświadcza braku tego nieuchwytnego „czegoś”. To właśnie ta niewidzialna jakość odróżnia wyraziste marki od innych, sprawiając, że zapadają w pamięć, są pożądane i niepowtarzalne. Ale czym dokładnie jest to „coś wyjątkowego”, czego poszukują właściciele marek? […]

Czytaj więcej
05.01.2023
Ścibor Szpak

Tango w klapkach, czyli niezwykłe ścieżki marek

Dziś o jednej marce – no może, w porywach o dwóch. Studium przypadku, wykazujące jak duże znaczenie ma brand jako idea i jak pokrętnymi drogami może kroczyć reputacja marki. A także o tym, że jeśli nie będziesz świadomie budował archetypu swojego brandu, to rynek może to zrobić za Ciebie. W omawianym przypadku – co jest […]

Czytaj więcej
07.12.2022
Ścibor Szpak

Archetypy marki – Jung by tego nie wymyślił

Teoria archetypów – odniesienie do niej powinno pojawić się w każdej szanującej się strategii marki. Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło „marketing” i „archetyp” wyskoczy nam mnóstwo schematów, diagramów w formie kolorowych kół lub tabeli, najeżonych znanymi logotypami. Każdy z nich przyporządkowany jest do jednego z takich pojęć, jak MAG, STWÓRCA czy NIEWINNY. Jest ich dwanaście […]

Czytaj więcej
16.11.2022
Ścibor Szpak

Eeee, commerce… Po co tu marka?

Trafiamy tam, klikając w baner z poszukiwanym produktem albo fantastyczną promocją. Oferują znane, rozpoznawalne i zbudowane marki. Zwykle rywalizacja nie wychodzi poza obszar terminu dostawy, ceny lub przejrzystości interfejsu. Rzadko – w każdym razie rzadziej – wchodzimy na strony sklepów internetowych, wpisując „z palca” ich nazwę – czy zatem jest sens tworzyć marki sklepów internetowych? […]

Czytaj więcej
1 2

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief