Blog

11.04.2024
Ścibor Szpak

Stałość i zmienność w marce

Branding to proces. Proces, który się nigdy nie kończy, a rozpoczyna wraz z pierwszym pojawieniem się logo, a może znacznie wcześniej, jeśli prowadzone są działania teaserowe. Markę buduje się latami, nieustannie powtarzając te same prawdy na jej temat. Konsekwencja to matka brandingu, swoją drogą piękne imię, jeszcze szlachetniejsze niż misiowa Tradycja. A jednak konsekwencja wcale […]

Czytaj więcej
01.03.2024
Ścibor Szpak

Czy czat GPT jest dobrym strategiem?

Ekscytowanie się AI jest już trochę passé, ale ten inteligentny potwór rozwija się w takim tempie, że nie sposób codziennie o nim nie myśleć. Od dłuższego czasu zastanawiamy się, w jaki sposób można zaprząc go do pracy strategicznej i mamy już pewne pomysły, ale na razie postanowiliśmy z nim po prostu o tym porozmawiać. Poniżej […]

Czytaj więcej
23.02.2024
Ścibor Szpak

Gdy marce brakuje „tego czegoś”

W świecie marek nieustannie dąży się do wyróżnienia i przyciągnięcia uwagi swojej grupy docelowej. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy marka doświadcza braku tego nieuchwytnego „czegoś”. To właśnie ta niewidzialna jakość odróżnia wyraziste marki od innych, sprawiając, że zapadają w pamięć, są pożądane i niepowtarzalne. Ale czym dokładnie jest to „coś wyjątkowego”, czego poszukują właściciele marek? […]

Czytaj więcej
05.01.2023
Ścibor Szpak

Tango w klapkach, czyli niezwykłe ścieżki marek

Dziś o jednej marce – no może, w porywach o dwóch. Studium przypadku, wykazujące jak duże znaczenie ma brand jako idea i jak pokrętnymi drogami może kroczyć reputacja marki. A także o tym, że jeśli nie będziesz świadomie budował archetypu swojego brandu, to rynek może to zrobić za Ciebie. W omawianym przypadku – co jest […]

Czytaj więcej
07.12.2022
Ścibor Szpak

Archetypy marki – Jung by tego nie wymyślił

Teoria archetypów – odniesienie do niej powinno pojawić się w każdej szanującej się strategii marki. Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło „marketing” i „archetyp” wyskoczy nam mnóstwo schematów, diagramów w formie kolorowych kół lub tabeli, najeżonych znanymi logotypami. Każdy z nich przyporządkowany jest do jednego z takich pojęć, jak MAG, STWÓRCA czy NIEWINNY. Jest ich dwanaście […]

Czytaj więcej
16.11.2022
Ścibor Szpak

Eeee, commerce… Po co tu marka?

Trafiamy tam, klikając w baner z poszukiwanym produktem albo fantastyczną promocją. Oferują znane, rozpoznawalne i zbudowane marki. Zwykle rywalizacja nie wychodzi poza obszar terminu dostawy, ceny lub przejrzystości interfejsu. Rzadko – w każdym razie rzadziej – wchodzimy na strony sklepów internetowych, wpisując „z palca” ich nazwę – czy zatem jest sens tworzyć marki sklepów internetowych? […]

Czytaj więcej
03.10.2022
Ścibor Szpak

REBRANDING pod lupą

Tekst ten powstaje dosłownie kilka dni po rebrandingu naszej agencji. 22 września 2022 Brave Brain zmieniło się w Brand So On. Agencja, która przez kilkanaście lat zajmowała się tak zwaną komunikacją 3600 stała się firmą wyspecjalizowaną w brandingu. Oczywiście zmiana charakteru firmy nie wydarzyła się z dnia na dzień w wyniku zmiany identyfikacji. Ten fakt […]

Czytaj więcej
16.07.2021
Ścibor Szpak

Wiele marek sporo kłopotów

Marki nie lubią konkurencji nawet wewnątrz jednej korporacji, prędzej czy później zaczną się tarcia i walka o wpływy. W grupie zachowują się jak prawdziwe drapieżniki, przejawiając tendencje do wzajemnego pożerania się i ciągłej walki o terytorium. O ile im na to pozwolimy, a w przypadku marek przyzwoleniem jest brak wyraźnie zarysowanych granic. Jak radzić sobie […]

Czytaj więcej
26.04.2021
Ścibor Szpak

Dobry naming, czyli jaki?

Na początku należy przeprosić za tę dziwną angielską formę „naming”, w miejsce której wprowadzić by można choćby „nazwę” lub „nazewnictwo”. No cóż, „nazwa” o tyle nie jest adekwatnym terminem, że oznacza rozwiązanie, a nie proces, o którym chcemy mówić. Nazewnictwo jest z kolei raczej określeniem kategorii niż czynności. Cóż, nie mamy w języku polskim dobrego […]

Czytaj więcej
24.03.2021
Piotr Mazurkiewicz

Jak budować markę deweloperską, która daje korzyści teraz i w przyszłości?

Z firmami deweloperskimi współpracujemy do ponad 10 lat. W naszym portfolio uzbierało się bez mała 50 zrealizowanych kampanii dla klientów z branży budowlanej. Tak długa perspektywa pozwala nam sformułować pewne wnioski dotyczące strategii marek korporacyjnych w tym sektorze. Tendencje na rynku deweloperskim Większość polskich deweloperów swoje marki buduje przede wszystkim na ofercie i doświadczeniu, benefitach […]

Czytaj więcej
1 2

KAŻDA | MARKA | POTRZEBUJE WSPARCIA

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief