Blog

14.06.2024
Ścibor Szpak

Misja, wizja i wartości. Czyli w trosce o spójność marki

Misja, wizja i wartości to nie tylko dobrze brzmiące hasła, które można sobie powiesić na ścianie w biurze. To fundamentalne składniki strategii marki, które nadają jej wyjątkowy charakter i zapewniają spójność wszystkich działań. Jednak ich prawdziwa wartość ujawnia się tylko wtedy, gdy są unikatowe, autentyczne i mocno osadzone w esencji marki oraz jej strategii. Bez […]

Czytaj więcej
13.05.2024
Ścibor Szpak

POROZMAWIAJMY O HANDLOWCACH

Przed Tobą matematyczne zadanie dla prawdziwego managera, a zatem proszę o skupienie: Edward sprzedał w tym miesiącu o 33% więcej niż Kamil, Dominik i Marek razem wzięci. Dominik przy tym podwoił swój wynik z poprzedniego miesiąca, a Marek zaliczył swój najgorszy okres w roku, osiągając zaledwie 64% swojej średniej z poprzedniego roku. Cały dział sprzedaży […]

Czytaj więcej
01.03.2024
Ścibor Szpak

Czy czat GPT jest dobrym strategiem?

Ekscytowanie się AI jest już trochę passé, ale ten inteligentny potwór rozwija się w takim tempie, że nie sposób codziennie o nim nie myśleć. Od dłuższego czasu zastanawiamy się, w jaki sposób można zaprząc go do pracy strategicznej i mamy już pewne pomysły, ale na razie postanowiliśmy z nim po prostu o tym porozmawiać. Poniżej […]

Czytaj więcej
23.02.2024
Ścibor Szpak

Gdy marce brakuje „tego czegoś”

W świecie marek nieustannie dąży się do wyróżnienia i przyciągnięcia uwagi swojej grupy docelowej. Jednak zdarzają się sytuacje, gdy marka doświadcza braku tego nieuchwytnego „czegoś”. To właśnie ta niewidzialna jakość odróżnia wyraziste marki od innych, sprawiając, że zapadają w pamięć, są pożądane i niepowtarzalne. Ale czym dokładnie jest to „coś wyjątkowego”, czego poszukują właściciele marek? […]

Czytaj więcej
15.06.2023
Ścibor Szpak

Sherlock i Twój portfel marek

Każda marka, nawet najlepiej poprowadzona, ma swoje ograniczenia. Związane są one zarówno z udziałem w rynku (istnieje tak zwany sufit, nawet jeśli wydaje się on elastyczny), jak również z dopuszczalną szerokością asortymentu. Z tymi dwoma związane są kolejne – udział w rynku zależy choćby od wielkości grupy celu, która najchętniej kupuje produkty danej marki. Szerokość […]

Czytaj więcej
26.04.2023
Ścibor Szpak

W poszukiwaniu ukrytej marki

czyli rzecz o naszych warsztatach. Marka jest dziwnym bytem, podobnie jak każda idea. Nie zawsze wiadomo, jak się rodzi i gdzie są jej prawdziwe korzenie. Markę oczywiście tworzymy na potrzebę sprzedaży produktu lub usług, wydawałoby się zatem, że jest od początku do końca wykreowana z pewnym marketingowym wyrachowaniem. Ale co z markami, które istnieją w […]

Czytaj więcej

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief