Blog

08.12.2020
Ścibor Szpak

Brzydkie kaczątko brandingu

Jaką markę nadać nowemu produktowi lub kategorii produktów, które wprowadzamy do naszej oferty? Sprzedawać je pod istniejącą, czy może stworzyć nową? Czy marka naszych wyrobów powinna być tożsama z nazwą firmy? Czy możemy tworzyć subbrandy marki albo deskryptory w rodzaju „premium”, „economy” itd.? Czy na opakowaniu powinna widnieć nazwa firmy czy tylko marka handlowa? Każda firma prędzej czy później staje przed tego rodzaju dylematami, niezależnie od tego, czy dopiero wchodzi na rynek, czy też istnieje na nim od wielu lat. Każdy z nich odsyła nas do tajników architektury marki, nazywanej czasem wręcz strategią marki.

Czytaj więcej
09.11.2020
Ścibor Szpak

Ciekawe czasy w marketingu

Twoja marka musi się komunikować z klientami, nawet jeśli oni znajdą ją sami. Ma ona wiele cech ludzkich poza jedną: sama nie mówi. Czy wiesz, w jaki sposób dochodzi do kontaktu klienta z Twoją marką? Widzi tylko logo na aucie, przejeżdżającym ulicą? Dostaje do ręki produkt? Wchodzi na stronę internetową? Nazywamy to touchpointami, miejscami spotkania, kontaktu. I właśnie w tych miejscach umieszczamy kwestie, które marka ma wypowiedzieć, i bynajmniej nie chodzi tu o hasła.

Czytaj więcej
06.11.2020
Ścibor Szpak

Po co mi brand book?

Brand book to dokument przestawiający strategię marki. Określa jej DNA, czyli to wszystko, co powinno emanować z każdego komunikatu marketingowego. Dzięki brand bookowi nie musisz się zastanawiać, co wyróżnia Twój produkt i czy konkurencja nie skopiowała jeszcze tego rozwiązania, bo tym, co wyróżnia, staje się właśnie dobrze zbudowana i opisana marka. Z jasno zdefiniowanym rdzeniem, obietnicami, wartościami, osobowością i językiem komunikacji. Trudna do podrobienia jak odcisk palca.

Czytaj więcej
09.09.2020
Ścibor Szpak

Marka miejsca z ludzką duszą

Tworzenie marki miejsca zwykle dzielimy na dwa podstawowe zagadnienia. Zaczynamy od tego, co z obecnego miejsca, w sensie dosłownym topograficzno-geograficznym i historycznym możemy wydobyć i wyeksponować, uwypuklając naturalnego genius loci.

Czytaj więcej
18.08.2020
Ścibor Szpak

Zbuduj brand, który sprzedaje.

Rynek mieszkaniowy w Polsce wciąż ma się bardzo dobrze – przynajmniej z punktu widzenia dewelopera. Oczywiście, nie brakuje problemów, choćby z kadrą pracowniczą, ale nawet one potwierdzają ogólną tendencję: popyt wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, mieszkania sprzedają się na pniu i wręcz trudno nadążyć z zaspokajaniem potrzeb konsumentów. W związku z tym ceny mieszkań idą do góry, a liczba wniosków kredytowych rośnie (w marcu złożono o 26% więcej wniosków kredytowych niż rok temu). Czy przy takiej koniunkturze należy w jakikolwiek sposób przejmować się marketingiem, a szczególnie brandingiem inwestycji?

Czytaj więcej
12.08.2020
Patrycja Stachowiak

Branding i neuromarketing – idealne połączenie?

Około 100 miliardów komórek nerwowych, a każda z nich zdolna do tworzenia od 1 do 10 tys. połączeń. W efekcie mózg ludzki, niczym superkomputer przeprowadza w ciągu zaledwie jednej sekundy około 200 biliardów operacji obliczeniowych. Dlaczego mówimy o tym  w kontekście brandingu? Bo świadomość mechanizmów, zachodzących w złożonych strukturach mózgowych, może mieć kluczowe znaczenie dla […]

Czytaj więcej
Ścibor Szpak

Branding – człowiek o stu twarzach

Branding jest trochę jak nieuchwytny bandyta, w tym bardziej romantycznym wydaniu. Wielu go widziało, wielu o nim słyszało, ale i tak każdy opisze go inaczej.

Czytaj więcej
23.06.2020
Patrycja Stachowiak

Efekt Cocktail Party – jak działa w marketingu?

Siedząc w pracy, próbujesz skoncentrować się na wykonywanym zadaniu. Nagle ktoś z drugiego końca sali wypowiada Twoje imię. W tym momencie, pomimo koncentracji na zadaniu czy uciążliwego hałasu, cała Twoja uwaga skupia się właśnie na tym incydencie. Jeśli doświadczyłeś podobnej sytuacji, to miałeś do czynienia z efektem cocktail party.

Czytaj więcej
Patrycja Stachowiak

Real Time Marketing – o czym musisz pamiętać?

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych, Real Time Marketing stał się skutecznym sposobem na zwiększenie konwersji oraz natychmiastowy skok popularności marki. O czym musimy pamiętać, decydując się na tego typu działanie?

Czytaj więcej
1 2 3

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief