Blog

08.02.2023
Ścibor Szpak

Sztuczna inteligencja o brandingu

Ekskluzywny wywiad dla Brand So On. Rozmawiał: Ścibor Szpak AI jest teraz absolutnie na szczycie zainteresowania branży reklamowej, choć to z pewnością nie jest szczyt najwyższy. Cóż, przyszłość w tej kwestii jest równie nieprzewidywalna jak pogoda na Nanga Parbat. Postanowiliśmy sprawdzić rozeznanie sztucznej inteligencji w kwestiach brandingu, przeprowadzając z nią… wywiad, na który entuzjastycznie wyraziła […]

Czytaj więcej
01.02.2023
Ścibor Szpak

Happy Peh, czyli masz problem z głowy!

Happy Peh to jeden z tych brandów, który mieliśmy przyjemność wprowadzić na rynek, mając od początku wpływ na kształtowanie jego wizerunku. Marka dystrybuowana w sieci Rossman i tak naprawdę launch produktu w sieci był ściśle powiązany z wejściem towaru na półki w tych właśnie sklepach. Nazwa linii ma związek z modną obecnie formułą Proteiny – […]

Czytaj więcej
05.01.2023
Ścibor Szpak

Tango w klapkach, czyli niezwykłe ścieżki marek

Dziś o jednej marce – no może, w porywach o dwóch. Studium przypadku, wykazujące jak duże znaczenie ma brand jako idea i jak pokrętnymi drogami może kroczyć reputacja marki. A także o tym, że jeśli nie będziesz świadomie budował archetypu swojego brandu, to rynek może to zrobić za Ciebie. W omawianym przypadku – co jest […]

Czytaj więcej
07.12.2022
Ścibor Szpak

Archetypy marki – Jung by tego nie wymyślił

Teoria archetypów – odniesienie do niej powinno pojawić się w każdej szanującej się strategii marki. Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło „marketing” i „archetyp” wyskoczy nam mnóstwo schematów, diagramów w formie kolorowych kół lub tabeli, najeżonych znanymi logotypami. Każdy z nich przyporządkowany jest do jednego z takich pojęć, jak MAG, STWÓRCA czy NIEWINNY. Jest ich dwanaście […]

Czytaj więcej
16.11.2022
Ścibor Szpak

Eeee, commerce… Po co tu marka?

Trafiamy tam, klikając w baner z poszukiwanym produktem albo fantastyczną promocją. Oferują znane, rozpoznawalne i zbudowane marki. Zwykle rywalizacja nie wychodzi poza obszar terminu dostawy, ceny lub przejrzystości interfejsu. Rzadko – w każdym razie rzadziej – wchodzimy na strony sklepów internetowych, wpisując „z palca” ich nazwę – czy zatem jest sens tworzyć marki sklepów internetowych? […]

Czytaj więcej
03.10.2022
Ścibor Szpak

REBRANDING pod lupą

Tekst ten powstaje dosłownie kilka dni po rebrandingu naszej agencji. 22 września 2022 Brave Brain zmieniło się w Brand So On. Agencja, która przez kilkanaście lat zajmowała się tak zwaną komunikacją 3600 stała się firmą wyspecjalizowaną w brandingu. Oczywiście zmiana charakteru firmy nie wydarzyła się z dnia na dzień w wyniku zmiany identyfikacji. Ten fakt […]

Czytaj więcej
09.12.2021
Ścibor Szpak

Przypowieść o konkursach

Zacznijmy od przypowieści. Wszelkie podobieństwa są w niej przypadkowe, a historia, choć nieprawdopodobna, mogłaby się przecież wydarzyć. Józefa bolał brzuch. Tak! To zdecydowanie ból brzucha. Pomyślał z ulgą, bo wczoraj jeszcze nie był pewny, czy to ból brzucha, czy jakieś takie ogólne rozbicie. Miał też inne objawy, o których pisać nie przystoi. Józef postanowił udać […]

Czytaj więcej
16.07.2021
Ścibor Szpak

Wiele marek sporo kłopotów

Marki nie lubią konkurencji nawet wewnątrz jednej korporacji, prędzej czy później zaczną się tarcia i walka o wpływy. W grupie zachowują się jak prawdziwe drapieżniki, przejawiając tendencje do wzajemnego pożerania się i ciągłej walki o terytorium. O ile im na to pozwolimy, a w przypadku marek przyzwoleniem jest brak wyraźnie zarysowanych granic. Jak radzić sobie […]

Czytaj więcej
26.04.2021
Ścibor Szpak

Dobry naming, czyli jaki?

Na początku należy przeprosić za tę dziwną angielską formę „naming”, w miejsce której wprowadzić by można choćby „nazwę” lub „nazewnictwo”. No cóż, „nazwa” o tyle nie jest adekwatnym terminem, że oznacza rozwiązanie, a nie proces, o którym chcemy mówić. Nazewnictwo jest z kolei raczej określeniem kategorii niż czynności. Cóż, nie mamy w języku polskim dobrego […]

Czytaj więcej
24.03.2021
Piotr Mazurkiewicz

Jak budować markę deweloperską, która daje korzyści teraz i w przyszłości?

Z firmami deweloperskimi współpracujemy do ponad 10 lat. W naszym portfolio uzbierało się bez mała 50 zrealizowanych kampanii dla klientów z branży budowlanej. Tak długa perspektywa pozwala nam sformułować pewne wnioski dotyczące strategii marek korporacyjnych w tym sektorze. Tendencje na rynku deweloperskim Większość polskich deweloperów swoje marki buduje przede wszystkim na ofercie i doświadczeniu, benefitach […]

Czytaj więcej
1 2 3

Praca nad marką to niekończący się proces. Chętnie przyczynimy się do budowania Twojego brandu.

Prześlij brief